Dropshipping pozwala na prowadzenie sprzedaży przez Internet bez posiadania jakiegokolwiek towaru na stanie – jego wysyłką zajmuje się bowiem bezpośrednio hurtownia. Dzięki temu nie trzeba się przejmować choćby opłatami za magazynowanie produktów czy ogółem logistyką.
To ciekawy sposób na prowadzenie biznesu, ale sam w sobie nie gwarantuje sukcesu (jak zresztą każda metoda). Żeby firma przynosiła zyski i dropshipping okazał się skuteczny, trzeba dobrze do niego podejść i przed wdrożeniem tego modelu biznesowego dobrze wszystko przemyśleć i ustalić, a następnie cały czas ulepszać go w miarę swoich możliwości i zasobów finansowych. Tak więc, na co trzeba zwracać uwagę, decydując się na dropshipping? Zobacz nasze porady!
Dobrze dobierz dostawców
Niezależnie od tego, czy magazynujesz swoje towary samodzielnie, czy sprzedajesz je na zasadach dropshippingu, dobry partner biznesowy jest kluczowy. Nie da się jednak ukryć, że przy dropshippingu ma to podwójne znaczenie, ponieważ takie aspekty, jak czas wysyłki czy jakość opakowania w tym wypadku są kontrolowane przez dostawcę. Jeśli więc źle dobierzemy hurtownię, nie tylko jej produkty mogą być kiepskiej jakości, ale też na przykład wysyłka towarów będzie się opóźniała, co w dzisiejszych czasach jest błędem kardynalnym.
Zanim zaczniesz współpracę z danym dostawcą, koniecznie wypytaj go chociażby o taką kwestię, jak zwroty. Szczególnie, jeśli sprzedajesz takie produkty, które są często zwracane, jak chociażby odzież. Sprzedając produkty przez Internet musisz mieć świadomość tego, że klient ma prawo w określonym czasie odstąpić od umowy i zwrócić produkt – więc jest to sprawa, którą warto zweryfikować z hurtownią zawczasu.
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć i gdzie szukać sprawdzonych hurtowni, koniecznie zapoznaj się ze wskazówkami na portalu drop-shipping.pl – znajdziesz tam wiele przydatnych poradników i artykułów dotyczących wszelkiego rodzaju zagadnień związanych z dropshippingiem. Poszerzając swoją wiedzę (i stosując ją w praktyce) zwiększasz swoje szanse na osiągnięcie sukcesu.
Zastanów się nad tym, jakie produkty chcesz sprzedawać
Na rynku sklepów internetowych panuje obecnie spora konkurencja, więc dobrze przemyśl to, jakie produkty chcesz sprzedawać. Dobrze, aby nie były to produkty całkowicie niszowe czy też bardzo drogie, bo w takim przypadku prawdopodobnie będzie Ci trudno znaleźć wystarczającą ilość klientów, aby sklep przynosił zyski, zwłaszcza na początku Twojej działalności.
Wiele osób na początek decyduje się na sprzedaż różnego rodzaju drobnych przedmiotów, na przykład gadżetów do domu czy niewielkiej elektroniki (kabli, etui do telefonu i nie tylko), ale oczywiście możliwości są znacznie szersze.