Jak profesjonalnie prowadzić konto na Instagramie?

Jak profesjonalnie prowadzić konto na Instagramie?

Szacuje się, że nawet 2/3 naszego społeczeństwa określa samych siebie mianem wzrokowców. Preferencje te dobrze odzwierciedla rosnąca popularność Instagrama – branżowe portale głoszą, że każdego dnia z platformy tej korzysta niemal 2 mld osób. Profesjonalne prowadzenie Instagrama przynosi firmom wiele korzyści, zarówno na płaszczyźnie sprzedażowej, jak i wizerunkowej. O czym należy pamiętać, decydując się na wykorzystanie tej platformy w działaniach reklamowych?

Prowadzenie Instagrama jest związane z docelową grupą odbiorców

Instagram, podobnie jak Facebook, pomaga zwiększyć zasięgi marki i zaangażowanie odbiorców. Największą grupę użytkowniczek tego portalu stanowią młode kobiety, które szukają inspirujących i ciekawych treści o estetycznej formie. Prowadzenie Instagrama sprzyja tworzeniu treści o mniej oficjalnym charakterze i pozwala zbudować więź z klientami marki, ukazując swój biznes „od podszewki” i w serdecznej atmosferze.

Oczywiście, każde obecne na Instagramie przedsiębiorstwo będzie posiadać swojego modelowego klienta. Warto poświęcić jak najwięcej wysiłku na określenie jego oczekiwań i potrzeb, dzięki czemu będziemy w stanie zachęcić go do wchodzenia w interakcje z publikowanymi przez nas treściami.

Poznaj zalety tzw. snackable content

Określenie pożądanej grupy docelowej to zaledwie połowa sukcesu – aby zainteresować potencjalnych odbiorców, musimy zapewnić im interesujące treści. Wśród budzących najwięcej zainteresowania trendów w social mediach, warto wyróżnić tzw. treści-przekąski, czyli materiały, z którymi możemy się zapoznać w zaledwie parę chwil. Stanowią one doskonały punkt wyjścia do zaangażowania obserwujących, działań wizerunkowych czy zwrócenia uwagi odbiorców na inne materiały, takie jak wideo na YouTube czy dłuższy wpis na blogu.

Prowadzenie Instagrama opiera się na zdjęciach i ilustracjach wysokiej jakości. W tworzeniu atrakcyjnych kreacji istotną rolę pełni zarówno profesjonalny sprzęt i oprogramowanie, jak i oryginalna koncepcja wizualna. Treści powinny być spójne pod kątem narracji oraz stylistyki – stworzenie jednolitej formy wizualnej pomoże przykuwać uwagę odbiorców i zwiększyć rozpoznawalność marki wśród internautów obserwujących Twój profil biznesowy.

Daj się poznać, czyli dlaczego nie wolno zapominać o #hashtagach?

Systematyczne prowadzenie Instagrama powinno zapewnić nam nie tylko stały odzew od aktualnych obserwujących, lecz również pozyskanie nowych odbiorców, którzy mogliby być zainteresowani Twoją ofertą. W procesie tym istotną rolę pełnią odpowiednio dobrane hashtagi, dzięki którym publikacja łatwiej dotrze do zainteresowanych użytkowników.

Przekaż prowadzenie Instagrama doświadczonym specjalistom

Szukasz firmy, która zapewni Ci kompleksową obsługę dla Twojego firmowego profilu na Instagramie? Zapoznaj się z ofertą agencji social media Frank & Greg frankandgreg.com/social-media-organiczne/instagram/, która zajmuje się projektowaniem komunikacji dla fanpage’y na Instagramie i Facebooku. Już dziś odwiedź stronę marki Frank & Greg i odkryj korzyści, jakie gwarantuje inwestycja w profesjonalne prowadzenie Instagrama.

 

Źródło: Agencja Social Media Frank & Greg

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.