Jak możesz wykorzystać edukację do budowania swojej marki i dotarcia do klientów?

Jak możesz wykorzystać edukację do budowania swojej marki i dotarcia do klientów?

Budowanie marki wymaga teraz więcej strategii niż kiedykolwiek wcześniej, ze względu na pojawienie się mediów społecznościowych, blogów i rozwój e-commerce. Najbardziej rozpoznawalne i odnoszące sukcesy firmy optymalizują cyfrowe działania marketingowe, aby dotrzeć do swoich klientów. Mimo to, najlepsze strategie marketingu cyfrowego i budowania marki nieustannie ewoluują, aby pracować z ciągle zmieniającym się cyfrowym światem.

Ilość danych, które tworzymy rośnie wykładniczo każdego dnia. Oto, co to oznacza dla firm i przedsiębiorców: musisz przeciąć się przez szum, którego Twoi klienci nieustannie doświadczają online.

Dotrzyj do klientów przez edukację

Najlepszym sposobem na to jest edukacja. Zamiast udostępniać nieistotne informacje, bezsensowne posty lub bezużyteczne aktualizacje statusu, firmy muszą przyjąć podejście oparte na edukacji, aby dotrzeć do swoich klientów. Każda udostępniana treść powinna oferować wartość dla klienta, a nie zasłaniać jego wizję bezsensownymi informacjami.

Na szczęście, edukacja może przybierać różne formy i nie trzeba mieć ogromnej rzeszy fanów, aby tworzyć przydatne zasoby dla swoich klientów. Wykorzystaj narzędzia, które już masz do dyspozycji – doświadczenie, wiedzę branżową, umiejętności badawcze – i przekształć je w zasoby edukacyjne dla swoich klientów. Oto trzy sposoby, dzięki którym możesz stworzyć strategię marki opartą na edukacji i w rezultacie dotrzeć do większej liczby klientów.

Dostarczaj przewodników po swojej branży

Edukacja zawsze zaczyna się od “ABC” i to samo odnosi się do pracy nad zapewnieniem zasobów edukacyjnych dla swoich klientów. Zacznij od podstaw. Jest to szczególnie ważne, jeśli Twoja firma działa we wschodzącej branży, takiej jak na przykład bitcoin.

Edukuj swoich klientów na temat podstaw swojej branży, czy to jak określić jakość towarów, jak wybrać eksperta do współpracy, czy też co sprawia, że produkt lub usługa są niezawodne. Te narzędzia edukacyjne mogą przybierać różne formy. Możesz pisać blogi, publikować treści społecznościowe lub tworzyć cyfrowe przewodniki, które będą służyć Twoim klientom.

Informuj swoich klientów dzięki codziennym aktualizacjom

Ważną częścią edukacji jest kontekst. Wykorzystaj swoją wiedzę, aby przekazać klientom historię, kulturę i praktyki związane z Twoją branżą, a także informować ich na bieżąco o zachodzących zmianach. Pomyśl o swojej marce jak o gazecie dla swojej branży. Możesz dostarczać aktualnych informacji o swojej technologii i produktach, gdzie są one używane i kto ich używa. To narzędzie edukacyjne jest kluczowe w dziedzinach opartych na technologii, ponieważ ciągle się zmieniają. Możesz pomóc swoim klientom zrozumieć rynek, zmiany kulturowe związane z produktem lub usługą oraz najlepsze sposoby wykorzystania produktu w pracy lub w życiu osobistym.

Codzienne aktualizacje mogą być prostymi postami w mediach społecznościowych, takimi jak udostępnianie klipów informacyjnych związanych z Twoją branżą. Możesz również pisać blogi, które służą jako komentarze do bieżących wydarzeń w Twojej branży, objaśniając swoje przemyślenia związane z konkretnym wydarzeniem.

Dziel się swoim osobistym doświadczeniem

Ten ostatni element edukacji odnosi się w szczególności do liderów firm i przedsiębiorców. Podczas gdy Twoi klienci prawdopodobnie nie przychodzą do Ciebie po porady biznesowe, możesz podzielić się z nimi swoim doświadczeniem i wiedzą na temat przedsiębiorczości, a przy okazji budować zaufanie do swojej marki. Nie mam wątpliwości, że na swojej drodze do przedsiębiorczości nauczyłeś się kilku trudnych lub zaskakujących lekcji. Podziel się nimi. Wykorzystaj swoje unikalne doświadczenia życiowe, aby stworzyć pomocną i edukacyjną narrację, z którą Twoi zwolennicy będą mogli nawiązać kontakt.

Zasoby edukacyjne oparte na osobistych doświadczeniach mogą zwiększyć zaufanie do marki, a nawet jej rozpoznawalność, a także pomóc klientom zrozumieć liderów stojących za Twoją firmą. Niezależnie od tego, czy udostępniasz te narzędzia na profilach firmowych, czy osobistych, przyciągną one zainteresowanie klientów i zapewnią im kolejny punkt kontaktu. Edukacja jest najlepszą strategią dotarcia do klientów w dobie cyfrowego przeładowania. Wykorzystaj swoją wiedzę i doświadczenie i zabierz swoich klientów w podróż.

Dodaj komentarz