Jak efektywnie prowadzić fanpage na Facebooku?

Jak efektywnie prowadzić fanpage na Facebooku?

Prowadząc własny biznes, prawdopodobnie marzysz o tym, by uczynić go bardziej popularnym. Media społecznościowe, zwłaszcza Facebook, to świetne miejsce do promowania swoich produktów lub usług oraz budowania silnych i silnych relacji z klientami.  Bardzo łatwo jest zgubić się w gąszczu zasad na Facebooku, więc musisz znać dziesięć podstawowych zasad, których należy przestrzegać podczas prowadzenia strony fanowskiej na Facebooku.

Uzupełnienie informacji o własnym fanpage’u

Założyłeś profil firmowy na Facebooku – co teraz? Kolejnym krokiem powinno być staranne wypełnienie informacji o marce. Zdefiniuj swój profil biznesowy, pozwól swoim zwolennikom dowiedzieć się, jak długo Twoja firma działa na rynku, pomóż zlokalizować adres, dodaj swoje dane kontaktowe i poinformuj użytkowników o innych miejscach w sieci związanych z Twoją marką (takich jak Twoja strona internetowa). Prowadzenie konta w instagramie i uzupełnienie profilu przebiega w podobny sposób do tego na facebooku. Warto wiedzieć, że facebook i instagram to firmy należące do Marka Zuckerberga.

Jeśli uruchamiasz działalność sprzedażową, utwórz zakładkę “Sklep”. To właśnie tam potencjalni klienci będą mogli przeglądać oferowane przez Ciebie produkty bez opuszczania ekosystemu Facebooka. Gdy klient kliknie na konkretną ofertę, może przejść na stronę internetową i tam sfinalizować swój zakup. Facebook oferuje również możliwość oferowania pewnych usług.

Grafika na fanpage’u

Nie daj się zwieść – profil Twojej marki na Facebooku musi przyciągać nie tylko ciekawymi treściami i świetnymi ofertami, ale także tworzyć pozytywne doświadczenia wizualne dla użytkowników. Dlatego dobrze jest mieć konkretny pomysł na to, jaka estetyka będzie utrzymana w identyfikacji wizualnej profilu i konsekwentnie trzymać się tych założeń.

Wszystko musi być dopasowane – awatar, zdjęcie w tle, grafika w sekcji “Nasza historia”, zdjęcia ilustrujące poszczególne produkty dostępne w zakładce sklep, a także publikacje zamieszczane na fanpage’u. Warto stworzyć swoistą “strategię wizualną” i zastanowić się nad współpracą z doświadczonym zespołem projektowym.

Wielkość grafiki na fan page

Czy opublikowane przez Ciebie zdjęcie jest źle wykadrowane? Czy hasło reklamowe na grafice jest widoczne tylko w połowie, a na urządzeniach mobilnych nie widać nawet logo firmy? Dzieje się tak, ponieważ Facebook narzuca pewne wymagania co do wielkości grafik używanych w mediach społecznościowych przez osoby zakładające profile. Zamiast więc marnować potencjał swoich postów, przestudiuj zalecane rozmiary grafik i zawsze się do nich stosuj. Unikniesz niemiłych niespodzianek, a posty Twojej marki będą wyświetlały się każdemu użytkownikowi tak, jak powinny.

UWAGA: Pamiętaj, że ciągłe zmiany są standardem na Facebooku. Dlatego należy zawsze przestrzegać nowych wytycznych dotyczących rozmiarów grafiki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.