Biznes na YouTube

Biznes na YouTube

Platforma YouTube początkowo była tylko miejscem, gdzie ludzie zamieszczali swoje filmiki chcąc po prostu zamieścić je w internecie i przesłać do znajomych. Szybko jednak zaczęła się rozwijać. Początkowo tylko w Stanach Zjednoczonych, błyskawicznie jednak zdobyła popularność na całym świecie, również i w Polsce. Przyczynił się do tego bez wątpienia sukces polskich YouTuberów, jak Martin Stankiewicz, czy kanał Abstrachuje. Nagrywane przez tych oraz innych twórców filmy zaczęły docierać do setek tysięcy młodych ludzi, a sami YouTuberzy masowo zdobywać subskrypcje i wyświetlenia filmów liczone w milionach. Przełożyło się to oczywiście na zarabiane przez nich pieniądze.

Zarabianie na YouTube

Ludzie tworzący na YouTube zarabiają przede wszystkim na odsłonach swoich nagrań. To jednak nie wszystko, bo dla bardziej znanych twórców dodatkowym i niemałym źródłem dochodu są różnego rodzaju kontrakty sponsorskie i reklamowe. Pozwalają one na zarabianie dużych pieniędzy nie tylko z wyświetleń. Twórca uzyskuje więc dodatkową wolność, bo nie musi już tworzyć swojego contentu tylko i wyłącznie “pod widza”, ale także zająć się bardziej ambitnymi produkcjami. Popularność, jaką cieszy się YouTube spowodowała, że coraz więcej osób zaczyna myśleć o zrobieniu kariery na tej platformie. Rozkręcenie biznesu na YouTube nie jest jednak łatwe – wymaga wielu poświęceń, a zdobywanie fanów czasami trwa długo. Trzeba się dobrze postarać, by zdobyć serca widzów i sprawić, by zostali z nami na stałe. Jeżeli jednak content jest ciekawy, z pewnością uda się zainteresować odbiorców swoim kanałem. Trzeba tylko zadbać, by nagrywane przez nas filmy były dobrej jakości.

Biznes na YouTube

Z tego powodu rozwijanie biznesu na YouTube wiąże się też z wieloma wydatkami. Dziś już nikt nie chce oglądać filmów nagrywanych “kalkulatorem”, które były powszechne 10 lat temu, kiedy ta platforma dopiero raczkowała. Widz wymaga przede wszystkim wysokiej jakości, zarówno jeśli chodzi o obraz, jak i dźwięk. Ważnym jest więc posiadanie najlepszego sprzętu, najlepiej od samego początku. Niestety nie każdego YouTubera na to stać, bo zyski z reklam pojawiają się dopiero po jakimś czasie i zdobyciu wielu wyświetleń. W takim wypadku dobrze jest wziąć kredyt, na rozwój działalności. Bank z chęcią sfinansuje nam zakup nowej kamery, mikrofonu, czy statywu, jeżeli tylko odpowiednio umotywujemy nasz wniosek. Otrzymane środki z pewnością pomogą nam od ręki zakupić bardzo dobrej jakości sprzęt nagrywający, który jest wręcz nieodzowny, jeżeli chcemy robić karierę w branży.

Dodaj komentarz