Pomysł na biznes
W czasach, kiedy technologia otacza nas z każdej strony, założenie sklepu internetowego nie jest niczym trudnym. A jeżeli chciałbyś otworzyć własny e-sklep, ale nie czujesz się na silach żeby zająć się wszystkimi pracami samodzielnie, to możesz poszukać kogoś, kto specjalizuje się w takich operacjach. Jak założyć sklep internetowy?
Jak założyć e-sklep
Najważniejsze, to mieć pomysł. Zorientuj się jakie trendy aktualnie obowiązują na rynku oraz przejrzyj oferty konkurencyjnych sklepów – w ten sposób będziesz mógł zaoferować klientom podobne towary w konkurencyjnych cenach, zwiększając szansę na to, że to u ciebie kupią potrzebne im rzeczy. Warto jest na samym początku zdecydować, czy będziesz kupować towary i przechowywać je w magazynie czy będziesz się w nie zaopatrywał w miarę napływających zamówień klientów.
Kiedy masz już pomysł na biznes i wiesz, co chcesz sprzedawać musisz zarejestrować się w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej. Ponadto w urzędzie statystycznym otrzymasz wpis do REGON. Musisz tez udać się do banku, w celu założenia konta firmowego. Później powinieneś zgłosić się do ZUS-u i Urzędu Skarbowego, by dopełnić wszelkich formalności.
Co zrobić żeby się wyróżnić
Ważna jest też nazwa twojego sklepu. Najlepiej, żeby była unikatowa i łatwa do zapamiętania, wtedy klient bez problemu będzie mógł wpisać ją w przeglądarkę i przejrzeć ofertę twojego sklepu. Musisz również znaleźć dobre oprogramowanie sklepu internetowego. Jeżeli sam nie jesteś programistą, to warto jest na tym etapie skorzystać z usług firmy udostępniającej takie narzędzia. Ogromnym plusem jest wybranie oprogramowania, które umożliwi ci integrację z systemami płatności. Ułatwi to w dużym stopniu zarządzanie e-sklepem.
Pamiętaj, aby szata graficzna twojego sklepu była przejrzysta dla klienta. Musi ona zachęcić go do zakupów. Bez względu na to, co chcesz sprzedawać twój e-sklep musi być dobrze wyposażony i atrakcyjny. Towary w twoim sklepie powinny jak najlepiej się prezentować i mieć ciekawe, dokładne opisy – klient nie ma możliwości dotknięcia produktu, dlatego opis musi jak najbardziej zachęcić go do zakupu. Przy każdym produkcie podaj cenę, a jeżeli jest on aktualnie niedostępny – umieść taka informację prędzej, a nie kiedy klient już chce go kupić. Takie sytuacje zniechęcają do kolejnych zakupów.
Na koniec warto skupić się na podjęciu współpracy z firmą kurierską lub pocztą polską, aby towary szybko i sprawnie docierały do klientów. Szybkie, przebiegające bez utrudnień transakcje są kluczem do sukcesu!