Kampania na Facebooku dla promowania strony internetowej

Kampania na Facebooku dla promowania strony internetowej

Rozpoczęcie płatnej kampanii na Facebooku powinno mieć swój początek w jasnym zdefiniowaniu celu. Innymi kryteriami powinniśmy kierować się, jeśli zależy nam na zwiększeniu zasięgu, innymi – jeśli na znalezieniu potencjalnych współprac. Dzięki sformułowaniu celu, dopasujemy odbiorcę, lokalizację reklamy i budżet. Jak podejść do przygotowania płatnej kampanii w najpopularniejszych mediach społecznościowych na przykładzie wypromowania osobistej witryny?

KAMPANIA NA FACEBOOKU – JAK JĄ PRZYGOTOWAĆ?

Najważniejsze kroki w przeprowadzeniu płatnej, skutecznej kampanii to:

  • Wybranie zakładki „utwórz reklamę” w menadżerze reklam na Facebooku
  • Określenie potencjalnego odbiorcy pod kątem płci, wieku, pozycji zawodowej, miejsca zamieszkania czy wykorzystywanego sprzętu (np. aplikacji Messenger) i dopasowanie swoich kryteriów do wyboru obszaru geograficznego w menadżerze. Jeśli nasza strona internetowa oferuje np. współprace na terenie Lublina, wybieramy Lublin rozszerzony do promienia średnio 50 km. Maksymalny zasięg to promień 80 km.  Wśród grupy wiekowej można zdecydować się na przedział od 13 do 64 lat lub powyżej 65 lat. Każda wcześnie zdefiniowania przez nas cecha może zostać oznaczona w menadżerze. Kampania na Facebooku umożliwia nawet uwzględnienie wykształcenia, zainteresowań, modelu telefonu czy przynależności kulturowej.
  • Lokalizacja reklamy, czyli zdecydowanie się na miejsce wyświetlania reklamy. Jeśli nasz potencjalny odbiorca jest aktywny głównie na Messengerze – będzie to najlepsze narzędzie promocji.
  • Wybór budżetu na początku może sprawiać problem, dlatego warto go stopniować. Im więcej złotówek przeznaczonych na kampanię, tym większy zasięg. Menadżer działa też intuicyjnie i wysuwa propozycję. Na pierwszy raz można skorzystać z opcji np. 20 zł na tydzień i przeanalizować ruch na stronie.
  • Stworzenie reklamy, czyli najważniejszego, przyciągającego uwagę elementu. Grafika, która zatrzyma użytkownika to wyzwanie. Warto w tym celu skorzystać np. z bezpłatnego programu online canva.com. Reklama nie musi skupiać się na grafice, ale może być plikiem video lub pokazem slajdów – w zależności od pomysłu i zdefiniowanej na początku grupy docelowej.

OPTYMALIZACJA EFEKTÓW – O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ?

Kampania na Facebooku ma przyciągnąć nowe osoby, dlatego podczas tworzenia reklamy wykluczamy odbiorców, którzy np. już polubili fanpage. Jeśli strona nie jest przystosowana do smartfonów, wykluczamy przy definiowaniu reklamy „urządzenia mobilne”. Przy skierowaniu się do ludzi mieszkających na obrzeżach miasta, wybieramy natomiast dane miasto, rozszerzamy promień o kilkanaście kilometrów i odznaczamy wybrane miasto. Takie proste aktywności pomogą zoptymalizować efekty i sprawić, że kampania na Facebooku będzie skuteczna i opłacalna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *