Franczyza kurierska w Twojej firmie 

Franczyza kurierska w Twojej firmie 

Wiele osób, które prowadzą firmy stale myśli o tym, w jaki sposób rozwinąć działalność, zarabiać więcej, przyciągać klientów atrakcyjnymi ofertami. Z pewnością rozwój sektora kurierskiego oraz jego elastyczność sprawia, że niektórzy właściciele kiosków, sklepów spożywczych czy też punktów usługowych podejmują decyzję, by rozpocząć tę formę współpracy. Rewelacyjnym rozwiązaniem staje się franczyza, ponieważ pozwala pod logo znanej marki prowadzić punktu nadawania i odbierania paczek. Daje również możliwość korzystania z bogatego doświadczenia brokerów kurierskich.

Dlaczego warto otworzyć punkt kurierski?

Franczyza punktu kurierskiego jest też korzystna z wielu powodów. Przede wszystkim wiąże się z otwarciem oraz prowadzeniem własnego punktu odbioru oraz nadawania przesyłek kurierskich. W efekcie w imieniu kurierów i brokerów prowadzimy miejsce obsługi paczek, a tym samym korzystamy na ich doświadczeniu czy rozpoznawalności. Zasady prowadzenia punktu są zawsze ustalone w umowie i zazwyczaj wynagrodzenie jest ustalone na poziomie prowizji od każdej paczki. Sam schemat działania jest bardzo prosty i dlatego właśnie franczyza kurierska staje się świetnym pomysłem na pierwszy biznes oraz sposobem na rozwinięcie już prowadzonej działalności. Nie wymaga dużych nakładów finansowych i najczęściej już po kilkunastu dniach można rozpocząć obsługę klientów w punkcie paczkowym.

Na czym polega działanie punktu paczkowego?

Najczęściej w punkcie paczkowym klienci nadają i odbierają paczki. Oczywiście należy się spodziewać również kurierów poszczególnych firm, którzy będą przyjmować lub zostawiać przesyłki. Nie jest to zatem rodzaj zadań, które znacząco utrudniają nam prowadzenie innej działalności. Z zasady wystarczy po prostu przygotować odpowiednią ilość miejsca oraz oznaczyć punkt. Poza tym można również oferować klientom materiały do pakowania paczek, co znacząco ułatwia ich wysyłanie. Należy także posiadać taki sprzęt jak komputer, waga, drukarka. Ważnym elementem jest lokalizacja punktu. Klienci szukają miejsc blisko domu lub pracy, by móc swobodnie zarządzać przesyłkami wtedy, kiedy mają czas i ochotę. W efekcie może się okazać, że dodatkowa wprowadzona usługa sprawi, że w sklepie pojawią się osoby, które wcześniej tam nie zaglądały, a to doskonały pomysł na promocję biznesu. Franczyza kurierska ma wiele zalet. Z jednej strony daje szansę na dodatkowy zarobek. Z drugiej zapewnia rozpoznawalność i sprawia, że niewielkim nakładem pracy można rozwinąć działalność i przyciągnąć nowych klientów. Tego typu punkt jest łatwy do prowadzenia, a sama franczyza zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Coraz częściej bowiem odbieramy i nadajemy paczki w punktach zamiast czekać na przyjazd kuriera.

Dodaj komentarz