Ile zarabia magazynier? – magazyny z substancjami niebezpiecznymi

Ile zarabia magazynier? – magazyny z substancjami niebezpiecznymi

Zarobki magazyniera są tymi wyższymi w przypadku magazynów, w których to składuje się substancje niebezpieczne lub akumulatory przeznaczone do zutylizowania. Mowa tu dokładnie o tym, że tacy magazynierzy przechodzą dodatkowe kursy i muszą postępować zgodnie z procedurami. Właśnie wtedy gdy muszą rozładować spore auto dostawcze pełne zużytych akumulatorów samochodowych. Jednym słowem tacy specjaliści co jakiś czas muszą przechodzić jakieś kursy dodatkowe i co równie istotne muszą też znać zasady udzielania pierwszej pomocy, bo to stresujące zajęcie, w którego przypadku nie sprawdzi się raczej ktoś, kto pali papierosy dosłownie w każdej wolnej chwili. Tu potrzeba raczej kogoś, kto niemal cały czas postępuje regulaminowo.

Trudna praca.

Magazynier, który na regał w magazynie odstawia paletę ze zużytymi akumulatorami samochodowymi musi postępować zgodnie z zasadami, czyli nie może tym wózkiem magazynowym jechać niedbale i co równie istotne nie może palić papierosa, bo w takich magazynach składuje się też inne niebezpieczne substancje, zaliczane też do łatwopalnych. Dlatego ten magazynier zarabiający raczej nieco więcej od przeciętnego papierosa zapali sobie dopiero w drodze powrotnej do domu, bo tak jest o wiele bezpieczniej. Kluczowe znaczenie ma też i to, że raz na jakiś czas jego szef organizuje mu dodatkowe szkolenie i to tylko ze względu na to, że ma zostać przeniesiony do innego magazynu, czyli do tego, w którego przypadku składowane są inne materiały niebezpieczne. Takie przeniesienie często oznacza też i te wyższe zarobki, ale też i trudniejszą pracę, bo szkolenie trwa. Trzeba takowe ukończyć pomyślnie i to w wymaganym przez szefa terminie, po to by nie stracić atrakcyjnej możliwości i po to by nie utracić także obecnego stanowiska, a to jest trudne, bo trzeba i pracować i uczestniczyć w tym weekendowym kursie, czyli to wiele straconych godzin i to tylko po to by mieć lepszą pensję.

Normy i ich wyrabianie.

Także w magazynach w których się składuje materiały niebezpieczne istnieją pewne normy dla magazynierów, jeśli chodzi o rozładowanie konkretnego auta dostawczego. Rzecz jasna z tymi towarami niebezpiecznymi jest znacznie trudniej i to się często potwierdza. Ważnym jest też i to, by konkretny magazynier nie pracował zbyt wolno, czyli by wyładował dostatecznie dużą ilość palet w ciągu godziny, bo po tym pierwszym transporcie jest też i drugi, a potem jeszcze trzeci, a w tego typu przypadkach ta sprawna obsługa też się liczy. Warto też pamiętać o tym, że w większych magazynach tego rodzaju nie pracuje tylko jedna osoba i jest więcej niż ten jeden wózek widłowy. Więcej sprzętu i ludzi oznacza też i to, że dany niebezpieczny towar może rozładowywać dwóch magazynierów i muszą być ze sobą zgrani, po to by te zużyte akumulatory samochodowe z palety nie spadły na posadzkę w danym magazynie, bo to rzecz jasna spory problem. Tego typu problemy czasami się zdarzają, ale nie co dzień.

Czy stres jest znacznym?

Magazynier zajmujący się składowaniem ładunków niebezpiecznych w magazynie ma sporo stresu, bo substancji niebezpiecznych nie można składować obok siebie, czyli muszą się znajdować w pewnym dystansie, bo pewna część z nich nie może mieć styczności ze sobą i doskonale trzeba znać te typy substancji. Wiedzę tę zapewniają szkolenia, a takowe powinien zapewnić pracodawca, ale problem tkwi w tym, że nie zawsze te szkolenia zapewnia, bo może nie mieć pieniędzy na ten konkretny cel lub zapiski w umowach między pracodawcą, a pracownikiem jasno precyzują to, że to właśnie magazynier na własny koszt musi odbyć pewne szkolenia. Nie zawsze tak jest i to rzecz jasna czynnik stresujący, bo pewne szkolenia musi opłacić z własnej kieszeni. Z drugiej strony takie szkolenia to też możliwość wyższych zarobków, czyli po pewnym czasie ten wydatek się zwróci, a wyższe zarobki raczej pozostaną już na stałe, choć ten czynnik związany z odpowiedzialnością niestety nie zniknie.

Zamykanie magazynu.

Magazynier musi też zamykać magazyn lub oddawać obiekt tej nocnej zmianie, która także będzie odbierać transporty powiązane z ładunkami niebezpiecznymi. Obecnie taka zmiana jest powiązana z elektronicznymi kluczami, dzięki którym wiadomo doskonale co się dzieje. Istotnym jest też i to, że jeśli przydarzy się jakiś incydent na placu manewrowym lub w samym magazynie, to dokładnie wiadomo kto wtedy pracował i kiedy dokładnie zaczął zmianę. Sprawę upraszcza także monitoring na placu manewrowym i w samym magazynie. Teraz taka opcja jest niemal pewną, bo to magazynowanie materiałów niebezpiecznych czyli trudne zajęcie.

Dodaj komentarz